24.4.08

Gavepakke til avisene


Reklamepakke for avisene!

Venstre slår igjen et slag for miljøet og vil nå reversere dagens ordning hvor man må reservere seg mot uadressert reklame. Det skal nå bli slik at man må si ja takk til uadressert reklame om man ønsker å motta det, og alt er selvsagt gjort i miljødebattens ord.

Vel, blir det nå mindre forurensing fordi om man slipper å motta uadressert reklame fra posten. Nei, uadressert reklame vil finne sin vei til din postkasse uansett, men i form av at dette følger med avisen din, og ikke kommer med postmannen. Venstre vil således gjøre avisene som et monopol når det gjelder uadressert reklame. Lurer på om noen topper i venstre har en aldri så liten andel i en av landets aviser jeg.

Artiklen er sponset av : Mama mia bingo

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skal de først forby uadressert reklame må vi først forby telefonkatalogene. Absolutt ingen vil ha dem og de spres ut som om ingen bryr seg om det! Vi snakker om 20 tusen tonn rett i søpla hvert år! Jeg orker ikke å delta i denne debatten før de jævla miljøbombene av noen verdiløse kataloger er borte.

Anonym sa...

Det forutsetter at man abbonerer på avisen som eventuelt vedlegger reklamebilag ved nyhetene. Da kan man i alle fall si opp abbonementet hvis det blir for plagsomt.

Postkassen min oversvømmes av reklame (les: spam) selv om jeg tydelig har merket den med "uadressert reklame, nei takk!" etiketten. Dette hever terskelen for at frekke annonsører skal legge ulovelig reklame i postkassen min.

Anonym sa...

Avisbudene hiver fra seg reklame til alle, uavhengig om de abonerer på avisene eller ikke.

Anonym sa...

Ja enig at det blir skjevt når avisene får log og ikke posten... på postkassen kan du i allefall si nei takk, men det er vanskelig for istikk. Men nå blir det kanskje metr og mer avislesing på nett?...jeg leser tilbudsavisene på nett...på kjedenes egne sider (men alle er ikke lette å finne) eller på tilbudsweb.no ganske greit med alt på et sted

Anonym sa...

Tyvetusen tonn telefonkataloger? 20 000 tonn / 4.7 mill nordmenn = 4,26 kilo telefonkatalog per nordmann! I min husstand på 3 stk skal vi da få 12,8 kilo telefonkataloger.... Vel jeg har ikke fått en eneste katalog siden 2004.

"Anonym" må lære seg å regne.

Når dette er sagt synes jeg dagens distribusjon av telefonkataloger er noe herk, og ser gjerne at det endres til en bestillingstjeneste.