12.4.08

Opera for folket....


... ja, kiss my ass!

Opera for fiffen!

Operahuset i bjørvika ble etter å ha ranet statskassa for noen milliarder endelig åpnet av sjølveste kongen. VG skriver så fint om kjendisene som strømmer til operaåpning, og det er vel også her operastien blir lagt. At operaen kommer til å bli en tumleplass hvor b og c kjendiser vil få en mulighet til å tumle litt sammen med a kjendiser og annet pakk er vel akkurat det som kommer til å skje.

Joda, det er mange som har (veldig) gode argumenter for at operaen er et kjært tilkomme, og de aller fleste av disse sitter nok hjemme og hører på opera på den 10 år gamle stereoen mens gamle mor svinser rundt og lager middag. De kommer nok aldri til å fly til storbyen, og langt mindre sette sine bein innenfor dørene på kammerhuset i bjørvika.

Fiffen bør være takknemmelig for en ny tumleplass.

...jeg er på tur til larsen's på hjørnet...du vet, den brune kneipa hvor det befinner seg folk som aldri kommer til å gå i opera, langt mindre er ønsket inn i fiffens storstue i bjørvika!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det jevla cooopera-bygget må gjerne synke i gjørma i bjørvika for min skyld, kommer alldri til å sette mine ben der allikevel, ikke hadde jeg kommet inn heller med denne billigdressen min. Mitt forslag er som følger: sett billettprisen så høyt at fiffen kan betale operabygget, det er jo mest 0-skatteytere som går der.